מה עושים כשיש הפסקת חשמל? 3 צעדים פשוטים

פתאום נכבה האור ואין חשמל בבית. זה בטח קרה לכם או קורה לכם בדיוק עכשיו, מה עושים במצב שאין חשמל?

"הפסקת חשמל" זהו מצב לא כל כך נעים בו אין חשמל בבית והוא עשוי לנבוע משני סוגים של תקלות, החשמל בבית או חברת החשמל. כלומר, או שמדובר בתקלה במיתקן הביתי הפרטי שלכם, או תקלה במתקני חברת החשמל. תקלות כאלו עשויות לעיתים להיפתר בקלות תוך זיהוי הבעיה והתגברות עליה. איך עושים את זה?

בדקו בראש ובראשונה אם גם אצל השכנים נוצרה הפסקת חשמל. בידקו אם האור דולק בחדר המדרגות או בחלונות השכנים, במידה וכן, התקלה היא אצלכם בדירה, או בעסק. אם גם אצל השכנים אין חשמל או בעסקים הצמודים אליכם, התקלה היא בבניין כולו, או במספר בניינים באיזור שלכם, וזו בעיה של חברת חשמל (חייגו 103*).

בדקו האם "נפל" המפסק הראשי בלוח החשמל ​ ​שלכם, אם כן, כנראה שההפסקה נגרמה עקב עומס-יתר בדירה. עומס יתר נובע משימוש במספר רב של מכשירי חשמל בעת ובעונה אחת. הפתרון של זה הוא לנתק מהחשמל מספר מכשירי חשמל בעלי הספק גבוה, ולהרים את המפסק הראשי. בבתים בהם יש חשמל תלת פאזי, ייתכן כי העומס הוא על אחת הפאזות. אם החשמל לא חזר, פנו לחשמלאי מוסמך שיפתור את הבעיה.

לוח חשמל עם ממ"טים ומפסק פחת

בדקו האם "נפל" מפסק המגן ("פחת") בלוח החשמל, מטרתו של המפסק היא להגן מפני התחשמלות והוא מנתק אוטומטית את הזנת החשמל במקרה של הופעת זרם זליגה. אם כן, סביר להניח שאחד ממכשירי החשמל בבית מקצר.

קצר חשמלי הוא תוצאה של מגע בין שני מוליכים או יותר ובכדי לגלות את מקור הקצר, עליכם לבצע בדיקת "ניסוי וטעייה": הורידו את כל המאמ"טים (מפסק אוטומטי מגנטי, נקראים גם המא"זים) אחרי שהורדתם את המפסק הראשי ואת מפסק הפחת. לאחר מכן, הרימו את המפסק הראשי והפחת, והחלו להרים ממ"ט אחד אחרי השני עד שהחשמל יקפוץ שוב. בדרך זו תוכל לזהות את המכשיר הפגום ולנטרל את הבעיה.

כך נראה מפסק המגן ("פחת") בלוח החשמל

אם החשמל לא חזר ועדיין אין חשמל בדירה, סביר להניח שהתקלה אצלכם קצת יותר מורכבת, לכן, פנו לחשמלאי מורשה לשם תיקון התקלה, ואם בא לכם, תודו לי בתגובות עם הודעה "יצאת צדיק". בהצלחה!


 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top
× זמין גם בוואטספ!