איך מתקינים גוף תאורה? שאלות ותשובות

התקנת גוף תאורה בבית, בחצר או במשרד מצריכה חשמלאי מוסמך, למעט מקרים בודדים שאין צורך בכך. ההתקנה דורשת לעיתים תכנית ולעיתים לא, תלוי במורכבות שלה. מחיר התקנת גוף תאורה משתנה בהתאם לזמן העבודה הנדרש בהתקנה. המדריך הזה יסביר לכם את כל הדברים שאתם צריכים לדעת לפני הזמנת חשמלאי

קניתם גוף תאורה מדהים ומעוצב והגעתם לרגע שאתם מעוניינים להתקין אותו בתקרה או בקיר. אז קודם כל, למרות שהתקנת גוף תאורה נראית לכאורה כמו עבודה טכנית גרידה, היא מחייבת ביצוע של חשמלאי מורשה. מאחר ומדובר בחיבור חשמלי של הגוף לרשת החשמל בבית, כל אדם שאינו מוסמך לבצע עבודות חשמל, לא מומלץ שיתעסק עם התקנה שכזאת.

יוצאים מן הכלל הן התקנות קטנות של גופי תאורה, שלא מצריכים התעסקות עם חוטים, כמו מנורת לילה למשל. ברור שלא תזעיקו חשמלאי "להתקין" לכם מנורת לילה. כנ"ל גופי תאורה שעובדים על סוללות או כל גוף תאורה אחר שלא מצריך חיבור חשמל. תהליך התקנת גוף התאורה מתחיל מזה שאתם יודעים בדיוק איזה גוף רכשתם ואת המידע אתם מספקים לחשמלאי שלכם, כדי שיוכל להבין מראש לקראת איזו התקנה הוא הולך לבצע.

[the_ad id="288"]

גוף תאורה לתקרה

רוב רובן של ההתקנות היום של גופי תאורה הן של גופים המותקנים בתקרה, שזה הגיוני. סוגים רבים של גופי תאורה קיימים בשוק כשהנפוצים שבהם הם גופי פלורסנט או נברשות ואהילים. גופי תאורה אלו בדרך כלל ניזונים מקו הזנה יחיד שמגיע למפסק אחד, וההתקנה מתבצעת במקום עם חיווט לגוף.

בתוך הקבוצה הזו של גופי התאורה קיימים מספר רב של סוגים שונים, גדלים, משקלים, כל הנתונים הללו משנים את גודל העבודה ואת המחיר הנדרש. אם מדובר בנברשות כבדות ומורכבות לעומת גוף תאורה קטן, אתם מסכימים שהתמחור שונה.

קרדיט ל-lightingo באנגליה.

גוף תאורה פופולרי נוסף הוא גוף המחובר למאוורר תקרה. במקרה כזה, מדובר בהתקנה לא סטנדטית, שכן יש לקבוע את המאוורר כבד המשקל לתקרה עם ברגים (ג'מבו) מיוחדים, והחיווט למאוור + המנורה הוא שונה.

[the_ad id="288"]

גוף תאורה שקוע בקיר או בתקרה

סוג נוסף של גופי תאורה הם כאלה ששקועים בתוך קיר או תקרה, כמו ספוטים מעוצבים, המצריכים הכנה מוקדמת של החשמלאי ותכנית בסיסית. כחלק משיפוץ הבית, וברוב המקרים הספוטים הללו באים בתוך קיר או תקרת גבס, יש להכין את החשמלאי מראש על כוונתם להתקין גופי תאורה כאלו.

ההתקנה עצמה דורשת הכנה נוספת כאמור, כמו חיתוך בגבס של חור מתאים לגוף התאורה, הספוט. הספוטים יחוברו בטור בסופו של דבר לשנאי חשמל שיחובר להזנת התאורה הראשית.

שופטים שקועים בתקרה (עץ במקרה זה)

כיום ניתן להשיג מגוון רחב של גופי תאורה שקועים בעיצובים שונים, ההמלצה שלנו היא להשתמש בגופים עם נורות לד חסכוניות בחשמל ולא ליבון שזוללות חשמל.

גופי תאורה מוגני מים

כשמדובר בגופי תאורה חיצוניים, כאלה שיכולים להינזק מפגעי הטבע, גופי תאורה מוגני מים הם הפתרון. גופי תאורה אלו משמשים לתאורת אזורים החשופים ללחות, מים ובעיקר גשמים. מקומות בהם תצטרכו להשקיע בתאורה כזו הם לרוב במרפסות, בחצר, בגינה, וכמובן באמבטיות ובחדרי סאונה.

[the_ad id="288"]

גופי תאורה מוגני מים נמדדים על פי תקן IP שהינו מדד הגנת גוף התאורה מפני נוזלים, ואם זה מזכירים לכם סמארטפונים, אתם לא טועים. ככל שהמספר משמאל ל-IP גבוה, כך הוא מוגן יותר. כך למשל, IP68, אטום למים וגם לנוזלים. IP20/IP40 מוגני אדים וכו'.

גוף תאורה מוגן מים בסגנון ונציאני

כל גופי התאורה שאתם רואים ברחובות העיר או בתוך גנים, בריכות וכדו', אלו גופי שעלותם גבוהה בדרך כלל מגופים שאינם מוגני מים, וכך גם ההתקנה. לצורך התקנה של גופי תאורה נגד מים, יש לבצע עבודה הכנה לתשתית, באם אינה קיימת. כלומר, להעביר כבלים של חשמל לנקודות התאורה החדשות.

כדאי להתייעץ עם חשמלאי לא רק במעמד של אחרי הרכישה של גוף התאורה, אלא גם אם אתם מתכוונים להוציא עכשיו מאוד ולפעמים אלפי שקלים על גופי התאורה. ייתכן שהוא ידע לכוון אתכם לגופי התאורה המתאימים לכם ולתשתית שיש ברשותכם.

[the_ad id="288"]

בהצלחה!


×