איך לחסוך בחשבון החשמל? 10 טיפים לחיסכון בחשמל

חשמל הוא עסק יקר לנו, הצרכנים, ואם חשבתם שיש דרך להוזיל את עלויות החשמל שלכם, הגעתם למקום הנכון. זה הזמן לשים דגש על הטיפים שאתם יכולים לבצע כבר היום לצורך חיסכון בעליות החשמל

כידוע, אנחנו הישראלים, צרכנים גדולים של חשמל, אולי מהסיבה שאנחנו עם שאוהב להתפנק 🙂 בקיץ ובחורף אנחנו מפעילים למשך שעות ארוכות מכשירי חשמל כמו מזגנים ותנורים, דודי חשמל, מכונות כביסה, מחשבים ועוד. הטיפים שלי לחיסכון בחשמל עשוי לסייע לכך שחשבון החשמל שחברת החשמל דואגת לפנק אותנו פעם בחודשיים, יהיה זול יותר. איך?

 

מזגנים

מצב הפעולה החסכוני ביותר של המזגן בישראל הוא טמפרטורה של 25 מעלות בקיץ (כן, לא 16 מעלות וגם לא 20 מעלות) ובחורף, עד כמה שזה יישמע לכם מוזר, 20 מעלות. בשני המקרים, המזגן מבצע את הפעולה החסכונית ביותר עבורו. בקיץ, הטמפרטורות בחוץ גבוהות מ-25 מעלות וככל שנוריד את טמפרטורת המזגן, הוא יתאמץ להוציא אוויר קר מאוד, ומאמץ= כסף. אותו דבר בחורף, בחוץ שוררת טמפרטורה נמוכה יותר מ-20 מעלות, וככל שנדרוש מהמזגן טמפרטורות גבוהות יותר לחמם את הבית, כף הוא יתאמץ יותר.

השתדלו להימנע מהדלקת מזגן בחדר שהדלתות או החלונות בו פתוחים, במצב כזה המזגן מתאמץ יותר והאנרגיה שהוא יוצר, מייקרת את תפעולו. אם תקפידו על איטום מלא של החדר, המזגן לא יבזבז כל כך הרבה אנרגיה ואתם תוכלו לחסוך בחשמל ובכסף. חשוב גם לנקות את מסנן המזגן פעם בחודש, מסנן מלא אבק יגרום למזגן מאמץ יתר, וכזכור, מאמץ=כסף.

גם בשימוש נכון במזגן אפשר לחסוך לא מעט כסף

חשוב לשים גדש לפני המכירה על דירוג אנרגיה: רכשו מזגן בעל דירוג אנרגטי גבוה ככל האפשר, רצוי A. הטכנולוגיה של מכשיר חשמלי כזה או אחר היא חסכונית ויעילה יותר, בהתאמה לדירוג הגבוה של המוצר.

מחשבים

צריכת החשמל של מחשבים היום ממשיכה לעלות, הודות לרכיבים הטכנולוגיים שמתקדמים עם השנים אך מביאים איתם שימוש יתר וצריכה מיותרת. אחת הטעויות הנפוצות היא לחשוב ש"מצב שינה" במחשב הוא חסכוני, וכדאי לשים את הדגש על כך שזה פשוט לא נכון.

גם כשהמחשב נמצא במצב שינה הוא ממשיך לעבוד ברקע, לכן, חשוב לכבות את המחשב בכל פעם שסיימתם לעבוד עליו. גם מסך המחשב צורך אנרגיה במצב זה ולכן המלצה שלי, לכבות. כנ"ל לגבי קונסולות משחקים.

 

מנורות וגופי תאורה

נורות ליבון הן עסק יקר ולא חסכוני בעליל. מומלץ להתקין נורות פלורסנט חסכוניות באנרגיה ובכך להפחית משמעותית את השימוש באנרגיית התאורה. מדובר בשיעור חישכון קיצוני של לא פחות מ-75%! בנוסף, מדובר בנורות המייצרות הרבה פחות חום בהשוואה לנורות ליבון, מה שעשוי לסייע בקיץ להפחתת עלויות הקירור של המזגן.

חיסכון בחשמל מתחיל עכשיו, נורה חסכונית באמצע

לא לשכוח שבקיץ, יש לנו שמש נהדרת בישראל, נצלו אותה כמה שאפשר להאיר חלקים מהבית ללא שימוש בתאורה. אם יש לכם בית חכם עם חשמל חכם, שימוש בטיימרים ונורות עם חיישני תנועה, החיסכון בחשמל יורגש שכן, נורות אלו נכבות ברגע שאתם יוצאים מהחדר.

דוד חשמלי

דודי חשמל הם עסק יקר ועשויים להגיע למאות שקלים של שימוש בחשבון החשמל שלכם, לכן מומלץ לבצע את הדברים הבאים:

אחת לשנתיים, הזמינו בעל מקצוע שיבדוק לכם את האבנית שהצטברה מסביב לגוף החימום, ניקוי האבן של גוף החימום יאפשר לקיצור הזמן של חימום הדוד. החיסכון בחשמל יורגש לאחר ביצוע ניקוי אבנית ובמקרים רבים, החלפת הפלאנג` (החמם המהיר) תטפל מיידית בבעיה.

הרעיון של צריכה נכונה ושימוש של דוד החשמל הוא בדיוק כמו כל מכשיר חשמלי אחר. מאחר ומדובר בציוד חשמלי שזוכה לשימוש כמעט יומיומי, החיסכון המצטבר שלכם לאורך זמן יהיה משמעותי. מלבד הוצאות על חשבון החשמל, יש גם הוצאות על תיקונים והחלפת חלקים בשל הבלאי של הדוד החשמלי שיקטנו לאורך הזמן אם תתנהגו אליו בעדינות ועל פי ההוראות. אין באמת סיבה מוצדקת להפעיל את הדוד יותר מ-20 דקות. בהנחה שהדוד תקין ומחמם, ושאתם לא מתכוונים לקלח את כל בני הבית אחד אחרי השני.

שימו לב כי ברירת המחדל של תֶרְמוֹסְטָט בדוד החשמלי עומד על 70 מעלות, הנמכה פשוטה של הטמפרטורה ל-65 מעלות, לא תיגרע בחימום המים אך תחסוך לכם כסף וירידה ניכרת בצבירת האבנית בגוף החימום..

מקרר

המקרר הוא המוצר החשמלי היחיד במטבח שעובד נונסטופ, 24 שעות ביממה. כשאנו קונים מקרר חדש, כדאי לשים לב למקדם היעילות (C.O.P) שלו, המתואר על ידי היחס בין תפוקת המקרר לצריכת החשמל שלו. ככל שהמקדם גבוה יותר כך היעילות של המקרר גדולה יותר. יעילות המזגן גדולה יותר. מזגני תדיראן ידועים ב- C.O.P גבוה, במיוחד בחימום.הנטייה שלנו בדרך כלל היא להצמיד את המקרר לקיר, רק קחו בחשבון שהחום שמצטבר מאחורי המקרר תמיד מחפש מקום להיפלט, וככל שצפוף שם מאחורה, צריכת החשמל של המקרר עולה. המלצה שלי היא לעמיד את המקרר כ-15 ס"מ מהקיר ולהשתדל לא לאחסן מעליו דברים.

גומיית האיטום של המקרר מתקשה ומאבדת עם הזמן את הגמישות שלה, כך שדלת המקרר לא נאטמת הרמטית ונוצרים חורים הגורמים לאוויר הקר שבמקרר לברוח. במצב שכזה המקרר נדרש להתאמץ יותר ולבזבז אנרגיה גדולה יותר (עשוי להגיע ל-15% יותר) בכדי לקרר את האוכל ולשמור על טריותו, לכן דאגו לבדיקת הגומיות ולהחלפתן בשעת הצורך.

מדיח כלים

השתדלו להימנע מתכניות הדחה אוטומטיות ונסו להתאים עד כמה שניתן את תכנית ההדחה של מדיח הכלים לסוגי הכלים ורמת הלכלוך עליהם. מדיחי כלים מודרניים עמוסים בתכניות הדחה וכדאי לעשות שימוש בתכנית המתאימה ובכך לחסוך כסף רב.

מכונת כביסה

החלטתם לרכוש מכונת כביסה?  חשוב שתשימו לב לכמה נקודות לפני הרכישה: ראשית, התאימו את המכונה לגודל המשפחה ולהרגלי הכביסה שלה. מהירות סחיטה גבוהה תביא להוזלה מיידית של עלות החשמל שכן, מהירות סחיטה איטית מייקרת את החשמל. כיום ישנן מכונות משולבות כביסה/ייבוש החוסכות בחשמל באמצעות ביצוע פעולת הייבוש בחצי מהכמות תוך כדי תהליך סיום הכביסה.

הימנעו מתכניות כביסה לחצי כמות, חצי כמות לא חוסך ב-50% בחשמל. השימוש בחשמל גם בתכניות של חצי כמות יהיה זהה לשימוש בחשמל בתכנית של מכונה מלאה. כשמדובר בטמפרטורת הכביסה, קחו בחשבון שכביסה בטמפרטורה של 60 מעלות, לעומת 90 מעלות, תביא לכם לחיסכון של 25% בעלויות החשמל! לכן, אם הכביסה לא ממש מלוכלכת, הנמיכו טמפרטורות.

עד כאן ההמלצות לחיסכון בחשמל או יותר נכון איך חוסכים בחשמל, בהצלחה!


2 מחשבות על “איך לחסוך בחשבון החשמל? 10 טיפים לחיסכון בחשמל”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top
× זמין גם בוואטספ!